Friday, April 2, 2010

Renungan Maya

Dunia itu penggoda, Agama  itu Ubatnya
Harta itu Racun , Zakat itu Ubatnya
Perkataan yang sia-sia itu Racun , Zikir itu Ubatnya
Seluruh Umur itu Racun, Taat itu Ubatnya
Seluruh Tahun itu Racun , bulan ramadhan itu Ubatnya
Kubur menyeru kita sebanyak 5 kali dalam 1 hari.
1 - Aku Rumah yang Gelap , maka Terangkanlah aku dgn Solat Malam
2 - Aku Rumah yang Terpencil , maka kamu akan senang dgn selalu membaca Al-Quran
3 - Aku Rumah yang penuh Tanah dan Debu , maka bawalah Amal Soleh yg akan menjadi Hamparan
4 - Aku Rumah Ular Berbisa , maka bawalah amalan Bismillah sebagai Penawar
5 - Aku Rumah pertanyaan Munkar dan Nankir , maka banyakkanlah bacaan "LAAILAHAILLAH MUHAMMADURRASULULLAH" , supaya kamu dpt jawapan pada soalannya .... Wallahu'alam

No comments:

Post a Comment