Tuesday, January 17, 2012

Jom..Mari Kita sama sama senyum



Senyum memang hebat..memang ceria..memang penting...memang best..kalau ada senyum...disitulah ada bahagia..
Kita ada banyak senyum..dan senyuman itu ada rahsia disebaliknya...
Mari Kita kenal jenis jenis senyum

jom kenali jenis-jenis senyuman!

1. Senyum Bajet Cute


senyuman jenis ni biasanya dimiliki oleh orang yang berlagak  hebat.tak pun selalu dipamerkan oleh orang yang kerap tersipu-sipu apabila diusik oleh kutu-kutu jalanan.senyuman jenis ni selalu macam sengaja naikkan pipi kembung dengan mengecilkan luas bukaan mulut.

2. Senyum Kambing


jangan silap ya >>>>>.tidak hanya kambing yang mampu mempamerkan senyuman begini.senyum ni selalunya bermaksud mengejek atau memperli.
contoh ayat: "comel siot awek tu!"kata Ali sambil tersenyum kambing.
amacam?paham?kalau tak paham,nanti Saya cubit pipi tu

3. Senyum Orang Tua yang Berhikmah


haha.muka dia memang macam orang tua yang bermisai janggut kan?contoh situasi yang dapat kita lihat apabila anak gadis yang sedang tersipu-sipu ketika menerima rombongan lamaran dari jejaka pilihan hati.abahnya tersenyum penuh hikmah,paham yang anak gadis dia tengah over eksaited!

4. Senyum Hati Girang


Senyuman macam ni sebagai senyuman penuh.apabila kita nampak keseluruhan baris gigi dia,tu maksudnya hati dia tengah girang.senyuman ni jugak nampak ikhlas berbanding jenis-jenis senyuman yang lain!

5. Senyum Orang Alim


tengok sini ya>>>.senyuman orang alim memang manis sekali.sejuk je mata kita tengok.Mereka ni senyum sikit je.tapi aura tu terpancar di muka .macam mana nak dapatkan aura ni pulak ?
ya betul tu ..wudhuk selalu ya..

6. Senyum Malu tapi Mahu


pepatah yang paling sesuai ialah malu-malu kucing.contoh ayat yang Saya bagi di sini ialah:
"ayang,nak makan nasi  tak?"
"nakkk...."  ---------> sambil tersenyum manja

7. Senyum simpul



Senyum simpul ni selalu terjadi time kita dipuji oleh seseorang kadang-kadang sampai berbelit-belit kita senyum tapi masih cover gigi yang kuning tu. :)


2. Senyum kelat




Senyum ni selalu terjadi time hujung bulan time duit tengah tak ada tu. Masa tu la kita semua akan senyum kelat apabila kawan ajak kita keluar makan. "Kau pergi je la, aku dah kenyang" sambil tersenyum. Ha, ini la senyum kelat.




4. Senyum bahagia



Kalau terlebih senyum ni boleh hantar hospital bahagia. Senyum macam ni sekali sekala boleh la, kalau tiap saat macam ni orang kata kita gila. 


Namun..ada 3 jenis senyuman yang dianggap membawa masalah...tengok foto ni

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJ4UIrv6-6GeYUMCRl4WIeARhbDXvR3y1fVCRJRzMp-1yFqNxriV7QBF9zlYwZt5Zc-QWPVpCUcMxkCXmoVzEhNiEHsUOJTMIeVWD2n5wjOX4PgHNIXFD4eTJ5GSeWM4x-rYwq9L12J4U/s320/MonkeySmile-732357.jpg

 
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgPxGa4z4NiODz4xL1lK6AiA486PWIkDupMfzThCYtjjgomsQARwa1nuM2r2sGZy-Y0R8LSQA1tWf0_FmPNCaoGN1vAOL6dSLUmkMEVoamQZhGEsUjG_rldWkc0kU7vIjFTHqIL-oLIpkOq/s400/monkey+smile.jpg

- Senyum antusias : Senyum lebar, yang cepat dan menunjukkan seluruh gigi serta mata terbuka. Hal ini menunjukkan Anda terlalu berlebihan dan ambisius.

- Senyum dingin : Senyum terlihat konstan, cepat dan tatapan mata kosong. Ini mengesankan Anda tidak tulus.

- Senyum robot : Bibir yang menyungging kecil, dan senyuman terasa cepat. Senyuman robot ini menandakan hanya melakukannya atas nama kesopanan dan berkesan dingin.
 

http://www.monyetpinter.com/media/happy_monkey.jpg



Dalam sehari berapa kali Anda tersenyum..kalau tak sekali pun dalam sehari..Aduh susahnya  hidup Anda



No comments:

Post a Comment