Monday, January 9, 2012

Banjir ...datang lagi memasukui rumahku

Ada call dari Anak saudara mengatakan rumah telah dimasukui air ..tahun ini bukan seperti biasa..kerana arasnya begitu tinggi..lantai rumah kampung setinggi 2 meter setengah habis dirasuk air..membawa bersamanya lumpur kuning dari Bukit Maksawa...Aku pulang setelah air agak reda..namun dibawah rumah ramai kanak kanak berenang dan mencari Ikan..Aku hanya bisa menyanyi lagu kegemaran ku..Seruling Bambu..

Di lembah sungai nan indah
Terdengar suara memecah
Melayang bunyi seruling
Kala senja hening

Gembala meniup lagu
Berteduh di rumpun bambu
Dengan tak merasa jemu
Menghiburkan rindu

Sawah luas terbentang
Hijau nan mengawan
Jauh pandangan
Di situ tempat permainan

Di situ tempat dilahir
Di mana aku dan dia
Memadu kasih asmara
Akhirnya berpisah



Sore dikampung hujan mencurah lagi..Apa lagi Aku pun hanya bisa menyanyi..
Hujan semalam
Membuat rasa gelisah
Sepi terasanya alam
Sejak ku berpisah
Peristiwa lama
Kenangan menyentuh jiwa
Rela ku berkorban nyawa
keranamu juita
Hujan membasahi bumi
Aku teringat kisah
Cinta berpadu di sini
Kucupan nan mesra
Hujan semalam
Membawa seribu harapan
Dua ikatannya insan
Hanya tinggal kenangan 
Bersama Maya

No comments:

Post a Comment