Saturday, January 30, 2010

Orang paling malas



Pada masa dahulu, ada sebuah kampung namanya kampung Damai..dimana semua penduduknya amat RAJIN..tiada tanah yang kosong..semuanya ditanam..kampungnya subur menghijau..

Jadi pada suatu hari, Penghulunya membuat pengumuman hendak mencari
seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki
mengaku

Katanya : "saya adalah yang paling malas"

Penghulu pun bertanya : "apa tahap malas awak?"

Lalu jawab lelaki tersebut :"kalau saya hendak makan,ada orang yang membuka mulut kat Saya dan
menyuapkan makanan ".
Tuan penghulu menggaru garu rambut jarangnya..

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari
dia tuan Penghulu".

Tuan Penghulu pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"

maka jawabnya : "Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong
kunyahkan".

Penghulu menggeling giling kepalanya.. sampai begitu malas dia..Aku pikir dalam kampung ni tak ada orang malas.....
Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki kepada penghulu sambil
berkata:

"sayalah orang yang paling malas tuan penghulu".

Penghulu pun bertanya: "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"

budak itu pun menjawab : " Saya ni..Saya ni malas benar ..nak cakap dan nak cerita pun malas"....

Penghulu ternganga dan batuk batuk....

No comments:

Post a Comment