Sunday, May 11, 2014

Aku yang dulu bukan yang sekarang


Lagu Aku yang dulu nyanyian tegar meletup dan mendapat sambutan menyeluruh,,dimana mana akan kedengaran Anak anak mengalunkan lagu ini dengan penuh semangat dan ceria..lagu nyanyian Anak pengamen jalanan ini memang popular dan dinyanyikan oleh seluruh peminatnya...tapi..ada berberapa perkara yang saya kira kurang menarik..dan perlu diambil kira oleh kru kalau ingin melihat Anak ini terus bertapak dihati peminant...
1-Isi lagunya.....sebenarnya lagu ini memberi satu motivasi dan semangat pada Anak anak..cuba liha liriknya,,,,
    Aku Yang Dulu Bukan Yang Sekarang
Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita - citaku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdullilah
Bersyukurlah pada Yang Maha Kuasa
Memberi Jalan Untukmu Semua

Hidupku Dulunya Seorang Pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita - cita paling mulia
Membantu Keluarga Di rumah

Sekolah Dulu Ku tak punya biaya
Terpaksa Ku Harus Mencari Nafkah
Tetapi Aku Tak terputus asa
Pasti Yang Kuasa Memberi Jalannya

Hidupku Dulunya Seorang Pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita - cita paling mulia
Bersyukur Masuk Dapur Rekaman

Hidupku Dulunya Seorang Pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita - cita paling mulia
Bersyukur Masuk Dapur Rekaman


Kita tidak mau Anak anak diajar begitu..sepatutnya,,,cita citaku menjadi insan berjaya...atau menjadi Anak berjaya,,,memberi semangat agar Anak anak pmempunyai cita ingin berjaya..bukan menjadi orang kaya,,buatlah apa saja asal dapat harta,,,
2-tayangan vidionya lagi parah...sewaktu tegar meminta sedekah yang menghalaunya adalah seorang pakcik yang memakai kopiah,,,inipun satu persembahan yang negatif ..Anak anak akan memandang serong dan melihat orang yang berkopiah itu kejam dan kedekut....padahal bukan semuanya begitu..
3- Penampilan Tegar sepatutnya dikawal..Anak anak dalam usia begitu..kalau tidak dikawal akan timbul rasa megah yang nanti tidak terkawal...fesyion rambutnya nanti akan menjadi ikutan Anak anak ..Saya kira Anak anak diperingkat ini perlu dikawal dajaga agar tidak jauh pergi..terkawal dan mengawal..
walau bagai mana pun tahniah untuk tegar yang telah memaparkan nyanyian semerdu itu,,dan tegar mesti bersyukur kerana status kehidupanya telah bertukar wajah...

No comments:

Post a Comment