Saturday, June 2, 2012

Dari sudut getaran rasa


   Mentari sudah mula merobek alam..Beburung pun nampaknya dah mula keluar dari sarang..rintitan Ayam yang mengais pagi makan pagi mula memenuhi laman rumahku..Entah mengapa hari ini hati ditampar kecelaruan..stress pun mula hinggap satu demi satu kesetiap denyut urat..mengapa ya..mengapa Aku begini..padahal Aku pun maklum stress itu tidak akan menjanjikan sesuatu yang bernilai dalam hidup...ku cari punca dan sebabnya..lalu Aku ketemukan...lantaran hati yang tidak memusatkan keselureuhannya pada Allah..Ya...dulu Aku selalu mendengar Guruk ku Tuan guiru Haji Ismail Langgar Kotabharu mengajar Aku,,Raini,,,kalau kamu diterkami masalah ..ha itu adalah lumrah..insan itu namanya masalah..Kamu baca saja...WA ILALLAHI TURJAUL UMUR...serah saja semua permasalahan Kamu pada Allah..Daia lebih bijak,,dan sememangnya llebih berkuasa...

   Maya..apa khabar kamu..Cikgu Kaklong apa khabar..Cikgu Hasan KB apa khabar,,anak anak Saudaraku apa khabar..Malik..Ilyas..Cikgu Ramlee..Cikgu Sakinah..Maaf ya TEE kerana Paksu tidak dapat hadir dihari pernikahanmu..doa semuga Tee akan bahagia..taatlah pada Suami..sayangi dia dengan sepenuh hati..

   Maaf ya..hari ini hari kecelaruan pikiran..lama lama sekali biarkan ia ya..

No comments:

Post a Comment